27.06.2026

Ved Nationalthreatret – 12102014-2-V

juli 16, 2015 av  
Filed under Foto, Norden, Oslo, Subway

Nationaltheatret T-banestasjon er den femte stasjonen i fellestunnelen. Et sted der trafikken går konstant fra morgen til kveld. Linje 1,2,3,4,5 og 6 trafikkerer her daglig med over 20 avganger i timen.

T-banen ved Karlsrud

juli 10, 2015 av  
Filed under Foto, Norden, Oslo, Subway

Karlsrud T-banestasjon er en stasjon i sørlig retning på Linje 4.Stasjonen ligger i et lite boligstrøk bare 200 meter fra Lambertseter. Den er en av fire stasjoner som ligger i eller ved bydelen.

Hobbyfotograf og nerd

juli 8, 2015 av  
Filed under Foto, Oslo, Subway

SubwayNerd er ofte på farten og tar bilder. I tide og utide. Klart noen blir nysgjerrige av slikt. Også vektere. Nå tenker en kanskje: «Oi, tid for utskjelling». Nei, tvertimot. Jeg er glad for vekterne og skulle gjerne hatt de på alle stasjoner.

Linje 3 – Grorudbanen

juli 2, 2015 av  
Filed under Foto, Norden, Oslo, Subway

Linje 3 er en av de opprinnelige linjene i T-banens system. Grorudbanen er en helt ny del av linjestrekningen. Den åpnes 3. april 2016. Her bindes så T-baneringen og Østensjøbanen sammen. Den har Sinsen som utgangsstasjon og Vestli som endestasjon.

Arkiv: Linje 6 – Sognsvannsbanen

juli 1, 2015 av  
Filed under Foto, Norden, Oslo, Subway

Linje 6 kommer opprinnelig fra Røabanen og er en nyvinning. Sognsvannsbanen har dog en lang historie og går tilbake til 1934. I 1993 ble den bygget om til metrostandard. I 2002 ble den renovert. Den har Storo som utgangsstasjon og og Sognsvann som endestasjon.

Arkiv: Linje 5 – Røabanen

juli 1, 2015 av  
Filed under Foto, Norden, Oslo, Subway

Linje 5 er en av de fire opprinnelige linjene i T-banens system. Røabanen sin del av linjestrekningen går tilbake til 1935. Den ble ombygd helt i 1995 til metrostandard. Den har Stortinget som utgangsstasjon og Østerås som endestasjon.

Arkiv: Linje 5 – Grorudbanen

juli 1, 2015 av  
Filed under Foto, Norden, Oslo, Subway

Linje 5 er en av de fire opprinnelige linjene i T-banens system. Grorudbanens sin del av linjestrekningen går tilbake til 1966 og begynnelsen. Den har vært igjennom en rekke endringer. Den har Stortinget som utgangsstasjon og Vestli som endestasjon.

Linje 4 – Ringen

juli 1, 2015 av  
Filed under Foto, Norden, Oslo, Subway

Linje 4 er en av de fire opprinnelige linjene i T-banens system. T-baneringen sin del av linjestrekningen er av nyere dato. Her samkjøres det med Linje 6 og Sognsvannsbanen. Den har Stortinget som utgangsstasjon og Sinsen som endestasjon.

Arkiv: Linje 4 – Lambertseterbanen

juli 1, 2015 av  
Filed under Foto, Norden, Oslo, Subway

Linje 4 er en av de opprinnelige linjene i T-banens system. Lambertseterbanen sin del av linjestrekningen daterer helt tilbake til 1967. Den har vært gjennom mange endringer i historien. Den har Stortinget som utgangsstasjon og Bergkrystallen som endestasjon.

Arkiv: Linje 3 – Ringen

juli 1, 2015 av  
Filed under Foto, Norden, Oslo, Subway

Linje 3 er en av de opprinnelige linjene i T-banens system. T-baneringens er en ny del av linjestrekningen. Den vil fra våren 2016 av være bindeleddet mellom Østensjøbanen og Grorudbanen. Den har Stortinget som utgangsstasjon og Storo som endestasjon.

« Forrige sideNeste side »