26.06.2026

T-banen er 25 år (1991)

oktober 22, 2015 av  
Filed under Norden, Oslo, Subway

22. mai 1991 fylte T-banen i Oslo og Akershus 25 år. SubwayNerd fortsetter med del tre i nostalgiserien. Dagens godbit er hentet fra stigningen mellom Ryen og Brattlikollen. Legg også merke til pyntingen som er identisk med den fra 1966.

T-banen prøvekjøres i 1964

september 1, 2015 av  
Filed under Foto, Norden, Oslo, Subway

T-banen i Oslo og Akershus så dagens lys for første gang i 1966. Visste du da at allerede så tidlig som i 1964 ble den prøvekjørt? Det stemmer. For første gang så presenterer SubwayNerd en smakebit fra begynnelsen.

« Forrige side