28.06.2026

Klar for avgang på Vestli

juli 24, 2015 av  
Filed under Foto, Norden, Oslo, Subway

Vestli T-banestasjon er den mest nordvestlige endestasjonen i hele T-banens system. Den trafikkerer Linje 5 (også kjent som Grorudbanen). Stasjonen er i full metrostandard og ble gjenåpnet 23.09.2013.

Litt ute og inne på Ensjø

juli 23, 2015 av  
Filed under Foto, Norden, Oslo, Subway

Ensjø T-banestasjon er en flott T-banestasjon. Men sin spesielle byggestil og en innedel såvel som en utedel, er den unik. Daglig så trafikkerer Linje 1,2,3 og 4 her. Med et helt ny «verktøy» i hus eller «leketøy» om du vil, så er et sylferskt bilde klart.

På vei fra Berg T-banestasjon

juli 22, 2015 av  
Filed under Foto, Norden, Oslo, Subway

En T-bane kommer og en T-bane går. Slik er livet på en T-banestasjon fra morgen til kveld. Syv dager i uken og oftest året rundt. SubwayNerd har i sommer vært særdeles aktiv. Slikt blir det resultater av.

Det èr rushtid

juli 20, 2015 av  
Filed under Foto, Rapport, Subway, Tanker, Verden

Alle skal til eller fra jobb. Samtidig. Morgen som ettermiddag. Alle har nok på ett eller annet tidspunkt opplevd dette. SubwayNerd ser ut i den vide verden. På jakt etter klaustrofobiske trafikkhelvetesøyeblikk.

Manglende komfort på T-banen

juli 19, 2015 av  
Filed under Norden, Oslo, Rapport, Subway, Verden

T-bane, Metro eller Subway. Millioner av mennesker over verden bruker det daglig. Akkurat i skrivende øyeblikk til og med. Hva er viktig på reisen og hvorfor? Noen vesentlige stikkord finnes.

Valg betyr ny stasjon og stengt Linje 1

juli 18, 2015 av  
Filed under Norden, Oslo, Rapport, Subway

2015 er valgår og det preger for første gang T-banen i Oslo og Akershus direkte. Man må helt tilbake til T-banens fødsel i 1966 for å finne noe lignende. Det er underlig, kortsiktig og foruroligende på èn gang.

Ved Ullevål Stadion T-banestasjon

juli 17, 2015 av  
Filed under Foto, Norden, Oslo, Subway

Ullevål Stadion T-banestasjon ligger kloss ved landslagsareaen og Ullevål Hageby. Daglig så trafikkerer Linje 3,4 og 6 stasjonen. Den er siste stasjon før Sognsvannsbanen og T-baneringen sluttføres.

Ved Nationalthreatret – 12102014-2-V

juli 16, 2015 av  
Filed under Foto, Norden, Oslo, Subway

Nationaltheatret T-banestasjon er den femte stasjonen i fellestunnelen. Et sted der trafikken går konstant fra morgen til kveld. Linje 1,2,3,4,5 og 6 trafikkerer her daglig med over 20 avganger i timen.

I Media – Arkiv 11

juli 16, 2015 av  
Filed under Subway

I Media tar seg for Metro/Subway/T-banerelaterte nyhetssaker. I dette arkivet finnes alle sakene tilgjengelige. SubwayNerd gjør oppmerksom på at innholdet i linkene er eksternt. Derfor ligger forandringer og endringer utenfor nettstedets rekkevidde.

T-1341 ved Besserud T-banestasjon

juli 15, 2015 av  
Filed under Foto, Norden, Oslo, Subway

T-1300 serien ble anskaffet mellom 1978 og 1981. De var i trafikk fra 1978 frem til 1993. SubwayNerd er i nostalgisk modus for tiden og her er den andre av i alt syv slike godbiter. I 2010 ble de siste vognene sendt til opphugging.

« Forrige sideNeste side »