26.06.2026

Nye Oppsal T-banestasjon er klar

desember 16, 2015 av  
Filed under Foto, Norden, Oslo, Rapport, Subway

4 april i år ble Østensjøbanen stengt og rivearbeidene begynte. Oppsal T-banestasjon var en av åtte stasjoner som ble revet. Alt skulle bort, alt skulle gjøres om. Metrostandard. 2016. Ny tid i vente.

Statusrapport: Oppsal-16102015 (HD)

oktober 16, 2015 av  
Filed under Aktuelt, Foto, Nerderier, Norden, Oslo, Rapport, Subway

Etter lang tid med sprengning, graving, fjerning av masse og arbeider av typen «øyet ikke ser», så begynner ting å skje. SubwayNerd har frihåndsfilmet en liten statusrapport. Det er fortsatt en vei frem til 10. januar 2016 på Oppsal.

Høyt, lavt og hett

september 30, 2015 av  
Filed under Foto, Norden, Oslo, Rapport, Subway, Tanker

Hva er det egentlig en amatørfotograf som SubwayNerd gjør i «felten»? Lusker han langs skinnegangen eller skremmer de reisende? I denne artikkelen kommer en forklaring og oppdatering.

Fase 1 – Oppsal T-banestasjon (16062015-3)

juni 17, 2015 av  
Filed under Foto, Norden, Oslo, Rapport, Subway

De tungene steinmassene er kjørt vekk. Nå er svære stålrør, sementposer og menn med knallgule vernehjelmer på plass. Aktiviteten har økt. Noe er nå iferd med å skje på Oppsal T-banestasjon. Nå skal skrotet vekk og nytt bygges.

Fase 1 – Oppsal T-banestasjon (16062015-2)

juni 17, 2015 av  
Filed under Foto, Norden, Oslo, Rapport, Subway

De tungene steinmassene er kjørt vekk. Nå er svære stålrør, sementposer og menn med knallgule vernehjelmer på plass. Aktiviteten har økt. Noe er nå iferd med å skje på Oppsal T-banestasjon. Nå skal skrotet vekk og nytt bygges.

Fase 1 – Oppsal T-banestasjon (16062015-1)

juni 17, 2015 av  
Filed under Foto, Norden, Oslo, Rapport, Subway

De tungene steinmassene er kjørt vekk. Nå er svære stålrør, sementposer og menn med knallgule vernehjelmer på plass. Aktiviteten har økt. Noe er nå iferd med å skje på Oppsal T-banestasjon. Nå skal skrotet vekk og nytt bygges.

Skøyenåsen T-banestasjon – 03062015

juni 4, 2015 av  
Filed under Foto, Norden, Oslo, Subway

Det er straks akkurat to måneder siden rivingen av Linje 3 og de gamle stasjonene begynte. SubwayNerd lusket en sen kveld ned og foreviget arbeidet på Skøyenåsen T-banestasjon. Her kommer første statusrapport.

Oppsal T-banestasjon – 28052015 (2/2)

juni 3, 2015 av  
Filed under Norden, Oslo, Rapport, Subway

Gammelt er revet opp, malt, knust og kjørt vekk. Etter drønn og gravelass kommer nytt. Veien mot 2016 har virkelig begynt på Oppsal T-banestasjon. SubwayNerd er nå ute med fjerde statusrapport.

Oppsal T-banestasjon – 28052015 (1/2)

juni 3, 2015 av  
Filed under Norden, Oslo, Rapport, Subway

To måneder er snart gått. Nå er så og si alt jevnet med jorden, på Oppsal T-banestasjon. Det sprenges, borres, hamres og graves ut. En æra er over og en ny skal til å begynne. SubwayNerd er ute med fjerde statusrapport.

Nå rives Oppsal T-banestasjon

mai 20, 2015 av  
Filed under Norden, Oslo, Rapport, Subway

7. april begynte arbeidet på Linje 3. På Oppsal T-banestasjon såvel som de syv andre stasjonene har arbeidet gått sin gang. Men nå begynner det å skyte fart. SubwayNerd er ute med ny statusrapport.

Neste side »