26.06.2026

Byggeplass 3

mai 11, 2015 av  
Filed under Norden, Oslo, Rapport, Subway

Linje 3 bygges totalt om i disse dager. 7. april 2015 startet arbeide og åtte stasjoner skal stå klare 2. april 2016. SubwayNerd skal følge utviklingen frem til første delåpning og så til siste byggedag.

Mens nye skinner blir til

mai 8, 2015 av  
Filed under Norden, Oslo, Rapport, Subway

Det bæres, det sages, snekres og borres. I det fjerne hører man lyden av fremgang. Arbeidene på Linje 3 er omsider igang. Gamle stasjoner skal jevnes med jorden og nye skal komme til. SubwayNerd er klar og snokingen er bare en sykkeltur unna.

Endringer i T-banens oppsett

april 8, 2015 av  
Filed under Nerderier, Oslo, Rapport, Subway

Veien mot 2016 er ikke lenger en brukt floskel eller klisjè. Den er helt reell. SubwayNerd skal forklare deg i ord og bilder hvorfor. Det bygges, hamres, snekres, slipes og pusses. Dag som natt. Destinasjonen er april 2016.

Linjeforandringer på T-banen

januar 24, 2015 av  
Filed under Aktuelt, Oslo, Subway, Verden

T-banenettet er nå i endring og etter 22. mars vil det igjen bli ruteforandringer. T-baneringen gjenåpner etter ni måneders stegning og veien mot 2016 er litt nærmere. Hva betyr dette for de reisende?

Linje 6 forandres

januar 8, 2015 av  
Filed under Aktuelt, Norden, Oslo, Rapport, Subway

Linje 6 er en av T-banens linjer i Oslo som har vært gjennom en rekke forandringer iløpet av årenes løp.Nå er det dags for enda en endring. I og med at Ringen ikke er ring eller sløyfe for tiden, så lages nye ruter.

Kort om Tøyen T-banestasjon

mai 29, 2014 av  
Filed under Norden, Oslo, Rapport, Subway

Tøyen T-banestasjon er stasjonen der fellesstrekningen i øst slutter og fellesstrekningen i vest begynner. Daglig reiser 15-20.000 mennesker (om ikke mer med T-banen). Veien til Munchmuseet og Botanisk Hage er kort.

Hva nå Tøyen?

mai 29, 2014 av  
Filed under Norden, Oslo, Rapport, Subway

Tøyen T-banestasjon er en av Oslo`s fem travleste T-banestasjoner på daglig basis. Hver eneste dag er det 15-25.000 reisende innom stasjonen. Her hvor skillet mellom øst og vest begynner for alvor. Her hvor tiden har stått stille så lenge.

Stasjon satt på vent

mai 20, 2014 av  
Filed under Norden, Oslo, Rapport, Subway

Helt frem til 1997 sluttet det hele her. På Skullerud T-banestasjon. Så kom morgendagen og fremtiden. I januar 1998 ble Linje 3 utvidet til Mortensrud. Idag er området ved stasjonen blitt bygget ut. Bydel Østensjø og veien til marka er bare skritt unna her.

Signaturstasjon i åpent forfall

mai 10, 2014 av  
Filed under Norden, Oslo, Rapport, Subway

Nydalen T-banestasjon var og er en spesiell stasjon. Den er også den eneste i sitt slag i hele T-banesystemet i Oslo og Akershus. Stasjonen ble åpnet i 2003 med brask og bram. 11 år senere er den iferd med å forfalle. Trist, men akk så sant.

Nydalen T-banestasjon (9/9)

mai 10, 2014 av  
Filed under Norden, Oslo, Subway

Nydalen T-banestasjon er den tredje av tre stasjoner som utgjør essensen i T-baneringen. Her trafikkerer linjene 3, 4 og 6. Stasjonen er den eneste i sitt slag i T-banesystemet. Daglig besøkes den av mellom 5-10.000 reisende.

« Forrige sideNeste side »